Ortografia – jak każdy z nas wie – to bardzo ważna dziedzina, choć nastręcza kłopotów wielu osobom. W kwietniu reprezentacja naszej szkoły w składzie Wojciech Walczak, Jagoda Pilarczyk, Oliwia Mruk, Magdalena Walczak, Aleksandra Wawrzyniak oraz Martyna Jasińska wzięła udział w zmaganiach w Pile w Powiatowym Konkursie Ortograficznym. W sobotni poranek wspomniani uczniowie – zwycięzcy szkolnych eliminacji – udali się do stolicy naszego powiatu, by zmierzyć się z ponad setką rówieśników. Poziom dyktand okazał się jednak bardzo trudny, a naszym reprezentantom nie udało się zdobyć laurów. Było to jednak cenne doświadczenie dla naszych uczniów, a także sposobność
do integracji z rówieśnikami.
Po raz kolejny okazja do pochwalenia się swoimi umiejętnościami z zakresu poprawnego pisania nadarzyła się wczoraj – nasza reprezentacja w podobnym składzie – udała się na zaproszenie ościennej szkoły z Wysokiej, by ponownie spróbować swoich sił
z ortografii. Zmaganiom patronował włodarz tego miasteczka, a konkurs był pierwszym Międzygminnym Konkursem Ortograficznym o Pióro Burmistrza Miasta i Gminy Wysoka. Bardzo miło nam zakomunikować, iż nasza uczennica – Agnieszka Trzcińska
z klasy 8c – zwyciężyła nie tylko kategorii klas ósmych, ale również pokonała wszystkich pisząc dyktando finałowe, a tym samym – zdobywając tytuł „Mistrza ortografii”, pamiątkową szarfę, wartościowy słownik oraz cenne pióro znanej marki ufundowane przez Burmistrza Miasta i Gminy Wysoka. Trzeba przyznać, że cała nasza reprezentacja została bardzo gościnnie przyjęta przez organizatorów, a każdego uczestnika konkursu nagrodzono pamiątkowym dyplomem. W przerwie między pisaniem
a ogłoszeniem wyników mieliśmy okazję obejrzeć także przedstawienie przygotowane przez młodszych uczniów wysockiej podstawówki. Trzeba przyznać, że występ była bardzo zabawny, a gra małych aktorów świetna!
Dziękujemy raz jeszcze naszym najlepszym młodym „polonistom” za godne zaprezentowanie się poza szkołą, a Agnieszce gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów – już niebawem – w szkole średniej, jaką wybierze na dalszy etap swojej edukacji. Zachęcamy tym samym całą szkolną brać do ciągłego zgłębiania tajników prawidłowej pisowni, stałej pracy nad sobą i swoimi słabościami, a przede wszystkim do czytania, bo – jak pokazuje przykład naszej ósmoklasistki – obcowanie z książką na co dzień jest podstawą
do zaprzyjaźnienia się z ortografią.
Daria Maciejewska