- „Śniadanie Daje Moc”
Organizatorzy zachęcają nauczycieli, rodziców i uczniów klas 0-3 do tworzenia w klasach Klubów Śniadanie Daje Moc oraz do obchodzenia, 5 listopada, Dnia Śniadanie Daje Moc. Nauczyciele w czasie zajęć przekazują swoim wychowankom cenne informacje na temat roli prawidłowego żywienia, a przede wszystkim roli śniadania w diecie dziecka, oraz promują prawidłowe żywienie. Jednocześnie jest to świetna zabawa, a wspólne działanie i ważny cel integrują uczniów.
- „Szklanka mleka”
Celem tego, cieszącego się rosnącym zainteresowaniem, programu jest kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych poprzez promowanie spożycia mleka i przetworów mlecznych u dzieci. Uczestniczą w nim uczniowie wszystkich klas.Uczniowie otrzymują mleko z zawartością 1,5% tłuszczu w kartoniku o pojemności 0,25 l. Dzieci I etapu edukacyjnego piją mleko w klasach lub na holu (budynek B) w czasie jedzenia śniadania pod opieką nauczycielek, które dbają także o to, aby puste kartoniki znalazły się w przeznaczonych dla nich pojemnikach (nie w koszach na śmieci). Uczniowie klas IV – VI piją mleko w szkolnej świetlicy, pozostawiając puste kartoniki w specjalnie przygotowanych pojemnikach. Mleko jest także dostępne w nielimitowanej ilości po południu dla uczniów uczęszczających do szkolnej świetlicy. Picie mleka w wyznaczonych miejscach pozwala na uczenie dzieci kultury spożywania posiłku, dbałości o zdrowe odżywianie oraz zachowania porządku i segregowania śmieci.
- „Owoce i warzywa w szkole”
Program ten jest skierowany dla najmłodszych uczniów naszej szkoły, którym dostarczane są świeże owoce i warzywa przygotowane do bezpośredniego spożycia, wystarczająco rozwinięte, dojrzałe i zdrowe. Warzywa i owoce cechuje najwyższe walory smakowe- słodkość, chrupkość czy soczystość. Uczniowie w zależności od pory roku, otrzymują: jabłka, rzodkiewki, gruszki, truskawki, borówki, słodka paprykę, kalarepę, pomidory, także sok warzywny czy sok owocowo- warzywny. Dzieci zmieniają swoje nawyki żywieniowe poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w codziennej diecie. Istotny cel to propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania o charakterze edukacyjnym, gdyż realizujemy różnego rodzaju działania poświęcone zdrowemu żywieniu oraz pochodzeniu owoców i warzyw.Według założeń programu owoce i warzywa powinny być spożywane przez dzieci w trakcie zajęć szkolnych pod nadzorem nauczyciela m.in. ze względu na obowiązkowy element edukacyjny programu. Warto też zajrzeć na podaną niżej stronę internetową, zawierającą m.in. owocowe gry i kącik zdrowia.
- „Zdrowo jem, więcej wiem!”
Projekt realizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w trosce o zdrowie młodego pokolenia jest adresowany dla uczniów klas 0-IIIOrganizatorzy, oprócz materiałów przygotowanych na lekcje, oferują fachową wiedzę zgromadzoną na portalu interntowymwww.aktywniepozdrowie.pl. Konkurs ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej, a składa się z trzech etapów: jesiennego, zimowego i wiosennego. W każdym etapie zespół ma do zrealizowania 1 lub 2 bloki zadań, w skład których wchodzą lekcje, konkursy, promocja danego tematu w szkole oraz spotkania z rodzicami.
http://zdrowojem.fundacjabos.pl/
- „Akademia Puchatka”
Akademia Puchatka została stworzona przede wszystkim dla dzieci, ale również dla rodziców i nauczycieli Znajdują się tu m.in. praktyczne porady dotyczące rozwoju małego ucznia, a także gry i zabawy, które sprzyjają jego rozwojowi intelektualnemu.
Aby pomóc dzieciom uniknąć różnego rodzaju zagrożeń, zorganizowano dla klas I program „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. Jego celem jest uczenie dzieci bezpiecznych zachowań na drodze, w domu, w szkole, w czasie zabawy i podczas korzystania z Internetu.Nauczyciele realizują program poprzez przeprowadzanie zajęć związanych z bezpieczeństwem oraz z przydatną dla dzieci tematyką efektywnego zapamiętywania, treningu koncentracji i rozwijania kreatywności. Po ich przeprowadzeniu nauczyciele przekazują uczniom materiały (książeczki), przeznaczone oraz broszurę informacyjną dla rodziców.
- „Nasi absolwenci”
Projekt edukacyjny powstał z myślą o zaprezentowaniu absolwentów naszej szkoły, którzy realizują się zawodowo, spełniają swoje marzenia, osiągają sukcesy, zwiedzają Europę i świat, nieustannie poszukują, odkrywają. Spotykają się z nimi uczniowie klas IV-VI, którzy mają możliwość zapytania gości o to, jak wspominają szkolne lata, na czym polega ich praca. Uczniowie przeprowadzają wywiady, zbierają autografy. Rozmowom często towarzyszą prezentacje, pokazy, konkursy. Projekt ma na celu m.in. zmotywowanie uczniów do poszerzania wiedzy, kształtowania umiejętności i pielęgnowania swoich pasji, zainteresowań oraz przekonania, iż każdy może ułożyć swoje życie tak, by czuć się spełnionym.
- „Junior Media… i tworzysz gazetę”
Uczniowie klas IV-VI tworzący zespół redakcyjny szkolnej gazetki „Duża przerwa” biorą udział w projekcie edukacyjnym dzienników regionalnych Polska Press Grupy.Junior Media to przede wszystkim internetowa platforma do tworzenia gazet. To system, który krok po kroku prowadzi uczniów przez proces powstawania gazety. Gazetki stworzone na platformie Junior Media mogą być umieszczane na stronie www.juniormedia.pl jako e-gazeta, można je też drukować na szkolnej drukarce. Junior Media to nie tylko zabawa, to również nauka dziennikarstwa. Uczestnicy programu mają możliwość uzyskania cennych wskazówek od profesjonalnych dziennikarzy, szanse na uczestnictwo w warsztatach dziennikarskich oraz ciekawych konkursach.
- Zajęcia literackie i dziennikarskie – Klub literacki „PEGAZIK”
Uczniowie klas IV-VI po raz kolejny biorą udział w warsztatach literackich w Młodzieżowym Domu Kultury „Iskra” w Pile. Zajęcia prowadzi pani Zuzanna Przeworska -nauczycielka, poetka, dziennikarka. Młodzi twórcypiszą teksty, prezentują swoje utwory, dyskutują o literaturze. Efektem pracy twórczej uczestników zajęć literackich są wydane przez MDK antologie literackie uczestników zajęć. Co roku organizatorzy ogłaszają też konkurs literacki „O Złote Pióro”, w którym i nasi uczniowie zdobywali laury.
http://mdk.pila.pl/zajecia/klub-literacki-pegazik/